Het traject

Het traject start altijd met een aanmelding, waarbij wederzijdse verwachtingen worden besproken. 

Nadat we overeen komen om een samenwerking aan te gaan, sturen wij u een aanmeldingsformulier en een overeenkomst Budgetbeheer toe. Zodra wij deze retour hebben ontvangen, vergezeld van de gevraagde stukken, nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek bij ons op kantoor. Hoe lang dit duurt is afhankelijk van de snelheid waarmee u de stukken terugstuurt enerzijds en de drukte aan onze kant.

Nadat alle benodigde stukken zijn ondertekend vinden de volgende acties plaats:

  • Er worden 2 bankrekeningen geopend op uw eigen naam (let op geen derde gelden rekening). Een beheerrekening voor alle inkomsten en uitgaven en een 'leefgeld' rekening waar wekelijks uw boodschappengeld op wordt gestort;
  • Zodra de rekeningen zijn geopend sturen wij u de contracten toe;
  • Na ontvangst van de door u ondertekende contracten worden de bankrekeningen geactiveerd en ontvangt u een pas en pincode voor de leefgeldrekening;
  • Tegelijkertijd wordt het rekeningnummer van de beheerrekening doorgegeven aan alle inkomensverstrekkers waar u mee te maken heeft;
  • Daarnaast stellen wij een budgetplan voor u op, welke wij ter controle aan u voorleggen, middels een inlog in uw eigen gegevens, via Smart Kasboek;
  • Zodra de inkomsten op de nieuw geopende beheerrekening binnen komen kunnen we starten met budgetbeheer;
  • Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met eventuele lopende betalingsregelingen.